The Frontier
Historie, 7.klasse

The Frontier

Mål og begreber

  • Eleven har viden om historiske fortællingers brug i et samtids- og fremtidsrettet perspektiv
  • Eleven har viden om sammenhænge mellem fortidsfortolkninger, nutidsforståelser og fremtidsforventninger
  • Eleven har viden om forandringer af samfund lokalt, regionalt og globalt
  • Eleven kan forklare historiske forandringers påvirkning af samfund lokalt, regionalt og globalt

Westward

Pionererne

  • Hvad var Daniel Boone's indsats i forbindelse med at rydde passet (Cumberland gap)?
  • Hvordan påvirkede det de lokale shawnee-indianere?

Mod vest

  • Hvad motiverede de første folk der rejste ud i ødemarken?
  • Hvilke udfordringer stod de overfor?
  • Hvem var Jedediah Smith?

    • Hvad var hans særlige styrke?

Alamo

  • Hvad var baggrunden for konflikten mellem de amerikanske indvandrere og Mexico?
  • Hvad kom de tidligere mexicanske områder til hedde da de blev en del af USA?

De indfødte

  • Hvad skete der med de indfødte i de område hvor amerikanske nybyggere flyttede til?
  • Hvad tænker du om den løsning?
  • Hvad kunne den amerikanske regering have gjort anderledes?

Opgaver

Pionererne

  • Hvad var Daniel Boone's indsats i forbindelse med at rydde passet (Cumberland gap)?
  • Hvordan påvirkede det de lokale shawnee-indianere?

Mod vest

  • Hvad motiverede de første folk der rejste ud i ødemarken?
  • Hvilke udfordringer stod de overfor?
  • Hvem var Jedediah Smith?

    • Hvad var hans særlige styrke?

Alamo

  • Hvad var baggrunden for konflikten mellem de amerikanske indvandrere og Mexico?
  • Hvad kom de tidligere mexicanske områder til hedde da de blev en del af USA?

De indfødte

  • Hvad skete der med de indfødte i de område hvor amerikanske nybyggere flyttede til?
  • Hvad tænker du om den løsning?
  • Hvad kunne den amerikanske regering have gjort anderledes?