Hvordan ved man hvad der er sket?
Historie, 4.klasse

Hvordan ved hvad der skete?

Årsplan

Mål for forløbet

  • Du skal kunne give eksempler fra dit lokalområdes historie ud fra hvad vi kan se i dag
  • Du skal vide hvad et historisk spor/kilde er
  • Du skal kunne fortælle hvorfor du finder dette spor/kilde vigtigt
  • Du skal kunne fortælle hvad man kan bruge et spor/kilde til
  • Du skal kunne bruge Padlet til at vise hvad du har fundet af historiske spor i dit lokalområde

Hvordan ved man hvad der er sket?

Kilder i historie 1/2

  • S. 4-5 i historie 4

Kilder i historie 2/2

Fælles på klassen: Kilde 1

Sammen med din gruppe/sidemakker: Kilde 2

  • Skriv svarerne ned (Skift til at skrive et svar nedad gangen

Opsamling

  • Hvad er et spor/kilde?
  • Nævn et emne vi skal arbejde med i år