Projekter
Historie, 8.klasse

Projekter

Mål og begreber

  • Eleven kan redegøre for sammenhænge mellem fortidsfortolkninger nutidsforståelser og fremtidsforventninger
  • Eleven kan redegøre for brug af fortiden i argumentation og handling
  • Eleven har viden om forandringer af samfund lokalt, regionalt og globalt
  • Eleven kan analysere konstruktion og brug af historiske fortællinger med samtids- og fremtidsrettet sigte

Projekter

  • I skal udvælge et emne bagerst i kapitlet (51-53)
  • I må max være 3 i en gruppe
  • I får 6 timer i skolen til jeres opgave
  • I skal udvælge mindst en problemstilling fra de eksempler der er i bogen
  • I skal finde mindst en kilde der kan belyse jeres problemstilling
  • Produktet er en opgave på 2 sider

Husk jeg er her for at hjælpe ☻

Hvad vil det sige at være dansk i 8.c?

Mundtlig evaluering

  • Hvad har fungeret godt?
  • Hvad fungeret mindre godt?
  • Hvis I skulle have lært mere igennem forløbet hvad skulle så have været anderledes?
  • Hvad bør laves om til næste gang jeg skal have et lignende forløb?